Friday 6 May 2011

EAST INDIA COMPANY.....

Semenanjung Tanah Melayu ini pernah dijajah oleh British sebanyak 2 kali iaitu sebelum pendudukan Jepun melalui wakilnya iaitu sebuah syarikat bernama EAST INDIA COMPANY. Kali kedua tanah bertuah ini dijajah ialah selepas kekalahan pihak Jepun dalam perang dunia ke 2. Tetapi kali ini British sendiri menghantar konsulat yang mengesahkan bahawa Tanah Melayu ini adalah hak sah dibawah naungan Empayar British.

Apa yang ingin saya perkatakan di sini ialah mengenai bendera rasmi Malaysia yang disebut JALUR GEMILANG. Di sini saya sertakan sekali gambar bendera East India Company dan juga Jalur Gemilang. Buatlah kesimpulan anda sendiri.



Bendera yang sepatutnya menjadi bendera rasmi Semenanjung Tanah Melayu ialah


Bendera ini dikenali sebagai Sang Saka Merah Putih. ( Jangan sesekali disamakan dengan bendera UMNGOK iaitu sang saka ye). Ini adalah beberapa pembuktian saya untuk mengatakan yang Parti UMNO ini adalah anak didik dan talibarut penjajah British. Sedarlah wahai umat melayu yang selama ini tertipu oleh mereka2 ini....

FROM MY OWN VIEW : Nak muntah dengar nama jalur gemilang. Sedar la skit. Ciplak sana sini....Itu bukti korang talibarut penjajah!!!!

No comments:

Post a Comment